For Slamrensing AS er service det viktigste

For Slamrensing AS er service det viktigste

logo for slamrensing as

logo for slamrensing asSlamrensing AS leverer sedimenteringsløsninger og vannbehandlingssystemer for entreprenørbransjen, brønn- og energiboring, bergverk- og steinprosessindustrien. De er et lite firma som har vokst mye de siste årene. Med mange ulike oppdrag er det viktig med utstyr som fungerer slik det skal, og rask service dersom det er behov for det.

Stian Grav jobber hos Slamrensing AS og forteller om driften og om kundeforholdet med Flow-Teknikk.

– Vi driver på med vannrensning ved blant annet utbygging av tunneller, og krafttunneller og på byggeplasser. Der går det en del vann som vi må rense for finstoff og som må pH-justeres. Det er her Flow-Teknikk kommer inn. pH-justeringen gjør vi ved hjelp av gass og en flow-kontroller som vi har fått levert fra Flow-Teknikk.

Flow-kontroller som gir god oversikt

– Vi har kun kjøpt flow-kontrollere fra Flow-Teknikk. Vi liker den fordi den har både regulering og mass flow controller. Den gir tilbakemelding og historikk til en rapportgenerator, sånn at vi kan se hvor mye gass vi bruker, forteller Grav.

Rapportgeneratoren til Slamrensing AS visert til valgte parametere, som for eksempel gass, dato, uke og måned. Dette er viktig og praktisk informasjon, både for kunden og for Slamrensing.

– Flow-kontrollene har vi kjøpt fra Flow-Teknikk i tre år. Vi har vært kunde så lenge fordi det er et produkt som funker, i tillegg til at de alltid yter god service, sier Grav.

Rask hjelp ved behov

Når Slamrensig er ute på oppdrag er det ofte flere aktører og prosesser på samme anlegg. Da er det viktig at utstyret fungerer som det skal, og at det er enkelt å få service på utstyret ved behov.

– Hvis det skjer noe når vi er ute på et oppdrag, så er det ofte en hastesak. Det er dyrt med stopp i driften. Derfor er det viktig med rask service på utstyret. Servicen vi får fra Flow-Teknikk innebærer reparasjon av instrumenter som har gått i stykker. Da får vi det shippet avgårde raskt, sier Grav.

Kommer tilbake til Flow-Teknikk på grunn av god service

Grav forteller at det tar kort tid fra de har meldt fra om skaden, til noen fra Flow-Teknikk kommer for å hjelpe.

– Hvis jeg skal løfte fram noe som vi setter pris på ved Flow-Teknikk, så er det at de har god service. Hvis vi trenger noe så kommer det alltid en fra Flow-Teknikk kjørende innom oss, om så på veien hjemover. Det setter vi pris på.

På spørsmålet om han vil anbefale Flow-Teknikk til andre, svarer Grav kjapt.

– Ja, det vil jeg. Og det er på grunn av servicen som vi får. Vi kunne sikkert fått samme instrument fra noen andre, men vi har et godt forhold med Flow-Teknikk som det er vanskelig å gå bort i fra.